Algemene Voorwaarden –
Verhuur marktkramen Dalfser Kerstfestijn 2025

1. Evenementinformatie

  • Datum: vrijdag 12 december 2025

  • Tijd: 16.00 – 21.00 uur

  • Locatie: Centrum Dalfsen

2. Deelname & Kosten

  • Deelname aan het Dalfser Kerstfestijn geschiedt door het huren van een marktkraam.

  • De kosten voor deelname bedragen €50,- per kraam.

  • Leden van Ondernemend Dalfsen betalen een gereduceerd tarief van €40,- per kraam.

  • Na aanmelding ontvangt de deelnemer een betaalinstructie. Pas na ontvangst van de betaling is de reservering definitief.

3. Restitutie

  • Restitutie van het inschrijfgeld of enige andere betaalde bedragen is onder geen enkele omstandigheid mogelijk, ongeacht de reden van annulering of afwezigheid van de deelnemer.

  • Dit geldt ook bij persoonlijke omstandigheden zoals ziekte, overmacht, wijziging van plannen of andere onvoorziene omstandigheden.

4. Verlichting & Aankleding

  • De deelnemer dient zelf verlichting mee te nemen om de kraam sfeervol te verlichten.

  • Gebruik van batterijverlichting wordt aangeraden, omdat er geen stroomvoorziening aanwezig is.

  • Een sfeervol aangeklede kraam draagt bij aan de beleving en wordt sterk aangemoedigd.

5. Toegestane en verboden activiteiten

  • Het evenement draait om sfeer, gezelligheid en een gevarieerd aanbod van producten.

  • Niet toegestaan:

    • Gebruik van gasbranders of kooktoestellen.

    • Verkoop van eten en drinken (dit is uitsluitend te vinden op het horecaplein).

  • Wel toegestaan:

    • Verkoop van kerstartikelen, decoraties en andere producten die passen binnen de kerstsfeer.

    • Promotie van goede doelen.

6. Op- en afbouw

  • Opbouw is mogelijk vanaf 14.30 uur.

  • De kraam dient uiterlijk om 15.45 uur volledig gereed te zijn.

  • Afbouw kan pas plaatsvinden na afloop van het evenement, vanaf 21.00 uur.

  • De deelnemer is verplicht om na afloop de kraam leeg en schoon achter te laten en eigen afval mee te nemen.

7. Aansprakelijkheid

  • Deelname aan het Dalfser Kerstfestijn is volledig op eigen risico.

  • De organisatie, dan wel personen hiervoor werkzaam, kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor enig letsel en/of materiële schade die deelnemers ondervinden, zowel binnen als buiten het terrein of de locatie.

  • De deelnemer is te allen tijde aansprakelijk voor alle schade die door hem of haar wordt toegebracht aan:

    • de organisatie,

    • de locatie,

    • door de organisatie beschikbaar gesteld materiaal,

    • derden of externe partijen.

8. Plaatsing van de kramen

  • De organisatie bepaalt waar de deelnemer met de kraam komt te staan.

  • Er wordt geprobeerd rekening te houden met persoonlijke voorkeuren, maar de uiteindelijke indeling wordt altijd door de organisatie bepaald en is bindend.

9. Veiligheid

  • Deelnemers zijn verplicht brandveilig materiaal te gebruiken bij aankleding en decoratie.

  • Het is verboden om de veiligheid van bezoekers, andere deelnemers of de locatie in gevaar te brengen.

  • De organisatie behoudt zich het recht voor om bij overtreding direct in te grijpen of deelname te beëindigen zonder restitutie.

10. Gebruik van de kraam

  • Elke kraam heeft een afmeting van 1 meter x 2 meter.

  • Het is niet toegestaan buiten de toegewezen kraamruimte uit te breiden zonder toestemming van de organisatie.

  • Decoraties en materialen moeten stevig bevestigd zijn en geen schade veroorzaken aan de kraam of de locatie.

11. Foto's en promotie

  • Tijdens het evenement kunnen door de organisatie foto's en video's worden gemaakt.

  • Deze beelden kunnen worden gebruikt voor publicatie en promotionele doeleinden van het Dalfser Kerstfestijn.

  • Deelnemers kunnen hier geen rechten aan ontlenen en geven door deelname automatisch toestemming voor dit gebruik.

12. Overmacht

  • Bij extreme omstandigheden of overmacht (zoals veiligheidsvoorschriften, calamiteiten of overheidsmaatregelen) kan de organisatie besluiten het evenement te wijzigen, uit te stellen of te annuleren.

  • In geen van deze gevallen vindt restitutie van deelnamekosten plaats.

13. Overige bepalingen

  • Verkoop van alcohol en tabak is niet toegestaan.

  • Gebruik van versterkte muziek of geluidsapparatuur is alleen toegestaan in overleg met de organisatie.

  • In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de organisatie.

  • De organisatie draagt zorg voor voldoende kenbaarheid van de toepasselijke voorwaarden en reglementen door middel van publicatie of andere passende vormen van communicatie.